Technika pływania stylem dowolnym (kraulem)

Pływanie stylem dowolnym jest chyba najpopularniejszą odmianą pływania, ponieważ najłatwiej się jej nauczyć, już w młodym wieku. Trudno jest to jednak zrobić samodzielnie, dlatego jeśli ktoś chce udanie pływać kraulem powinien jak najszybciej udać się do dobrej szkółki pływackiej w swoim regionie, a na pewno na efekty treningów nie będzie trzeba wtedy długo czekać. Przede wszystkim należy rozpocząć naukę pływania kraulem od zajęć teoretycznych, aby wiedzieć, jak zachowywać się w wodzie. Wtedy można wyrobić w sobie pewne normy zachowań, które przydadzą się przy praktycznych zajęciach.

Jak pływać kraulem?

Technika kraulowa polega na tym, iż pływak znajduje się w wodzie na klatce piersiowej. Wtedy też musi wykonywać pewne ruchy swoimi nogami, profesjonalnie nazywa się to tzw. nożycami, aby utrzymać właściwą pozycję na wodzie i poruszać się w niej jeszcze szybciej. Jednocześnie nie można zapominać o ruszaniu rękoma, tak aby poruszać się do przodu. Ważne jest też to, aby głowa była jak najniżej, powinna być ona dość często zanurzona w wodzie, a nad wodę należy wynurzać się jedynie wtedy, gdy trzeba złapać oddech, na co nauczyciel pływania na pewno zainteresowanym zwróci szczególną uwagę. W kraulu liczy się przede wszystkim praca rąk, jeśli będzie się nimi szybko poruszało, a także odpowiednio pod kątem technicznym, to na pewno pływać będzie się wtedy szybko. Nogi również są ważne, ale nie wpływają one aż tak bardzo na końcowy wynik, zwłaszcza na krótszych basenach. Sylwetka w kraulu powinna być pozioma, powinna znajdować się jak najbliżej tafli wody. Wtedy też można dopiero włączyć do tego pracę rąk i nóg, aby zaobserwować jakieś postępy.

Sprawdź ofertę nauki pływania stylem dowolnym na stronie: https://www.agamasport.pl/nauka-plywania-krakow/

Przydatne ćwiczenia

Bardzo ważne jest też to, aby nie zaniedbywać ćwiczeń lądowych, gdy jakaś osoba będzie chciała profesjonalnie pływać kraulem. Przede wszystkim ćwiczyć można ruchy rąk, a więc symulację takich ruchów. Można to robić przy opadzie tułowia, nie jest to tak męczące jak bywa to w wodzie, jednak dzięki temu można wyrobić sobie pewne ruchy, które potem będą w wodzie dynamiczniejsze i bardziej energiczne. Ważne są też ćwiczenia na ławkach, na których można położyć się poziomo, tak jak przy kraulu w wodzie, wtedy też należy pracować rękoma, tak jak robi się to w wodzie, aż do uzyskania jak najlepszych wyników treningowych. Istotnym czynnikiem jest też wyrównanie oddechu przy tym stylu pływackim, im równiejszy będzie oddech, tym rzadziej pływak będzie wynurzał się z wody, a to pozwoli mu rozwinąć na basenie jeszcze większą prędkość.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *