Obecny rynek reklamy daje szerokie możliwości pozyskania klienta. Każda firma powinna szukać niebanalnych, a przede wszystkim nienachalnych sposobów dotarcia do klientów, w tym także klientów biznesowych. Jednym z nich jest publikacja kwartalnika branżowego. Sprawdzamy, dlaczego to się opłaca.
Ukryta reklama
Publikacja kwartalnika, który będzie traktował o branży, w jakiej działa nasza firma, to tak naprawdę ukryta, a co za tym idzie nienachalna reklama. Z jednej strony przedstawiamy w nim treści, które mogą być użyteczne dla naszych partnerów biznesowych, z drugiej zaś strony reklamujemy swoje usługi czy produkty. Firma przedstawia siebie jako potencjalnego wykonawcę konkretnych usług, które wcześniej dokładnie opisuje. Warto przy tym pamiętać, by w każdym numerze poruszać jak najbardziej aktualne tematy i nowości branżowe. Pozwoli przedstawić firmę jako nowoczesne, podążające za innowacyjnymi rozwiązaniami przedsiębiorstwo.
W jaki sposób pozyskać klienta?
Kwartalnik branżowy nie ma za zadanie przynosić korzyści finansowych sam w sobie, dlatego też firma powinna oferować go swoim obecnym i przyszłym klientom za darmo bądź za naprawdę niewielką opłatą. Chodzi tutaj o to, aby czasopismo trafiło do potencjalnych klientów tak zwaną pocztą pantoflową. Jak to zrobić? Wystarczy poprosić swoich obecnych kontrahentów (na przykład biuro rachunkowe czy agencję zatrudnienia) o możliwość pozostawienia kilku egzemplarzy dla zainteresowanych. Tego typu punkty usługowe mają przecież klientów o różnym profilu działalności, zatem niektórzy z nich mogą być zainteresowani naszą ofertą. Jeżeli natomiast chcemy trafić do osób fizycznych, dobrze jest zostawić kwartalnik w punkcie handlowym. Zachęcony jego treścią klient być może wróci po kolejne zakupy.
Sprawdzone rozwiązanie
Warto mieć na uwadze, że publikacja kwartalnika branżowego to nie nowoczesne rozwiązanie, które jest dopiero testowane przez przedsiębiorstwa. Wiele firm publikuje czasopisma już od dawna, co oznacza, że przynoszą one oczekiwane rezultaty. Na taki krok decydują się przede wszystkim firmy z branży budowlanej, architektonicznej czy turystycznej. Kwartalniki możemy także spotkać w aptekach czy markowych sklepach odzieżowych. Dobrze wydane czasopismo podnosi prestiż firmy, a co za tym idzie pomaga pozyskać klientów. Pomaga dotrzeć tam, gdzie potencjalnie trudno byłoby nam przedstawić swoją ofertę. Dlatego też publikację kwartalnika warto traktować w kategorii inwestycji bądź kosztów ponoszonych w ramach reklamy.
Jeżeli zainteresował Was temat reklamy za pomocą kwartalnika branżowego więcej informacji znajdziesz na stronie www.