Część osób decyduje się na zakup odzieży (zwłaszcza dziecięcej) tylko od polskich producentów. Czym jest to podyktowane i czy ma uzasadnienie w jakości produktów? Z kolei inni stawiają na zagraniczne marki, zwłaszcza w kontekście ubrań dla najmniejszych – zamawiają ubrania przez Internet, chwaląc zagraniczną obsługę.
Ubrania od zagranicznych producentów: warto?
Niektórzy wolą kupować ubrania dziecięce od zagranicznych konsumentów. Część osób wybiera to rozwiązanie ze względu na cenę – często takie ubrania są znacznie tańsze niż te wyprodukowane od rodzimych producentów. Inni chwalą obsługę, chociaż częściej dotyczy to zamówień przez Internet. Duży wybór towaru, możliwość bezpłatnego zwrotu – takie czynniki zdecydowanie przykuwają uwagę odbiorców i wpływają na ich decyzje. Gorzej jest jednak, jeśli chodzi o obsługę w Polsce. Zagraniczne marki, zwłaszcza sieciówki, nie gwarantują indywidualnej obsługi – większość ubrań jest produkowana według zaledwie kilku rodzajów krojów, dostosowanych raczej do preferencji klientów z innych krajów (lub do globalnej mody).
Wady i zalety polskiej produkcji
Polski producent odzieży dziecięcej może na ogół zagwarantować wyższą jakość wyprodukowanego towaru – dotyczy to nie tylko materiału (znacznie częściej niż w przypadku zagranicznych marek są to materiały naturalne, takie jak len czy bawełna), ale również samego wykonania (staranniejsze, rzadziej zdarzają się niedoróbki czy krzywe kroje). Klienci coraz częściej decydują się na produkty od rodzimych sprzedawców ze względu na lokalny patriotyzm – to bardzo wyraźny trend od przynajmniej kilkunastu ostatnich miesięcy. Oczywiście są pewne wady; na ogół polscy producenci mają mniejszy asortyment i mniej rozbudowaną sieć sprzedaży. Wszystko wskazuje jednak na to, że te aspekty ulegną poprawie, co może przekonać kolejnych klientów do zakupu odzieży od polskich producentów.