Nowe trendy w reklamie zewnętrznej – cyfrowy i interaktywny outdoor

Reklamodawcy nieustannie poszukują nowych kanałów komunikacji ze swoimi odbiorcami. Próbują nadążać za zmiennymi upodobaniami przechodzącymi nieustanną metamorfozę za sprawą rozwoju nowych technologii. W świecie, w którym coraz rzadziej czytamy papierowe gazety, radia słuchamy wyłącznie w samochodzie a telewizja, w której więcej jest bloków reklamowych niż godzin filmowych czy po prostu interesujących programów zamienia się wyłącznie w duży ekran z internetem, firmy szukają nośników, które zatrzymają na chwilę uwagę potencjalnych odbiorców poza ich domem i strefą komfortu.

Outdoor reklama 

Reklama zewnętrzna, zwana profesjonalnie outdoorową to jeden z najpowszechniejszych kanałów komunikowania się z odbiorcą. Cechą tak pojętej reklamy jest jasny i prosty przekaz oparty na symbolach czy krótkim i intensywnym haśle reklamowych oraz częstotliwość tego przekazu. Autorzy reklamy zewnętrznej zakładają, że odbiorca będą w ruchu ma zaledwie kilka sekund, by zauważyć i zrozumieć zadany mu przekaz a najlepiej, gdy ten sam przekaz zobaczy wielokrotnie, wówczas jego częstotliwość zrekompensuje mu krótki okres czasu dany do percepcji przekazu.

Agencje reklamowe wciąż poszukują nowych rodzajów nośników reklamowych outdoorowych, które przyciągną uwagę odbiorcy. Te standardowe to oczywiście afisze, plakaty, billboardy, citylighty czy infoscreeny. Jednak aktualnie najpopularniejsze to powierzchnie ekspozycyjne dostępne na frontlightach czy witrynach typu citylight i backlight czyli elektroniczne billboardy. 

Jeśli interesuje Cię temat elektronicznych bilbordów zajrzyj na stronę firmy Znajdź Reklamę, która zajmuje się wykonywaniem takich billboardów.

Outdoor cyfrowy i interaktywny 

Nowe technologie wprowadziły zupełnie nowy termin do świata reklamy zewnętrznej. Digital out of home, cyfrowe i interaktywne nośniki reklamy nastawione już nie tylko na bierną percepcję odbiorców reklamy, ale przygotowane do interakcji z nimi. Współczesna komunikacja marketingowa musi doceniać konsumenta i jego mobilność, ale też rosnącą odporność na zewnętrzne bodźce.  Dzięki cyfrowej komunikacji odbiorca reklamy podąża za danym wizerunkiem. Technologie umożliwiają połączenie tego samego przekazu w różnych kanałach: online, social mediach, reklamie mobile, dzięki czemu zwiększa się intensywność przekazu a konsument siłą rzeczy angażuje się w treści reklamowe. Siła cyfrowej komunikacji marketingowej polega też na targetowaniu reklamy, czyli wysyłania jej tylko do tych odbiorców, którzy daną formę przekazu są w stanie i chcą odebrać, a przede wszystkim oczekują takiego przekazu. Tylko w takich warunkach reklamodawca ponoszący koszt reklamy uzyskuje pewność stopy zwrotu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *