W strategii SEO kluczowym jest, aby tak zoptymalizować stronę w zakresie organicznych wyszukiwań Google, aby serwis lub witryna zleceniodawcy wyświetlała się jak najwyżej w oparciu o wpisaną w przeglądarkę frazę. To niemniej jednak stanowi wyłącznie duże uogólnienie szeregu skomplikowanych czynności, jakim możemy określić działania SEO.
Czym jest optymalizacja strony w wyszukiwarce Google?
Zasadniczo odróżnia się pojęcia SEO i SEM. Optymalizacja pod kątem SEO z reguły wymaga opracowania dość czasochłonnej strategii i jej realizacji. Tymczasem SEM, czyli search engine marketing, koncentruje się na szybki efektach pozycjonowania, które na przykład zapewniają płatne reklamy (tzw. Google Ads). W tym przypadku rezultaty SEM widać przeważnie natychmiast.
Strategia pozycjonowania stron internetowych w kierunku SEO polega na użytkowaniu kilku podstawowych instrumentów. Ułatwiają one znacząco analizę konkurencji (audyt), rekomendację słów kluczowych i ułatwiają ustalenie szczegółów dalszej działalności. Wszystko to ma na celu polepszyć widoczność strony dla użytkowników sieci (czyli potencjalnych klientów) w organicznych wynikach wyszukiwania. Do narzędzi tych wliczyć jesteśmy w stanie Senuto, Ahrefs czy najlepiej poznany i najczęściej wykorzystywany Google Search Console.
Usługi SEO, czyli Search Engine Optimization
Proces optymalizacji strony internetowej, aby być efektywnym, może okazać się nieco czasochłonny. To wszystko jednak wiąże się ze znakomity rezultatami w późniejszym czasie. Usługi SEO streścić można w kilku etapach:
- audyt SEO – analityka internetowa z zakresu analizy konkurencji, jej działań w obrębie sieci i stopień wyszukiwania w wynikach Google. Na podstawie tego rekomenduje się frazy kluczowe w późniejszych fazach oraz dopracowuje w szczegółach strategię przedsięwzięcia,
- optymalizacja techniczna strony – poprawa prędkości strony, usunięcie błędnych przekierowań oraz wykluczenie niepotrzebnych podstron obecnych w mapie strony,
- optymalizacja treści – analiza dotychczasowej treści strony pod kątem merytorycznym, gramatycznym, stylistycznych oraz w kwestii jej nasycenia frazami kluczowymi,
- SEO copywriting – tworzenie unikalnych treści na stronę (content marketing), bogatej w słowa kluczowe zasadne z punktu widzenia optymalizacji,
- SEO PR – monitoring wypowiedzi o stronie i publikowanie eksperckich artykułów,
- SXO – optymalizacja doświadczeń użytkownika strony, regulacja strony w kierunku łatwości w obsłudze, pod preferencje internautów,
- Bezpieczeństwo – kontrolowanie prowadzonej strategii SEO w kontekście cyberbezpieczeństwa i zgodnie z przepisami prawa.