Na czym dokładnie polega kolportaż ulotek?

Kolportaż ulotek z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością nie tylko wśród firm i instytucji, ale również organizacji non-profit. Dlaczego warto zdecydować się na taką formę reklamy swoich działań? Jakie są zdecydowanie najlepsze sposoby na kolportaż ulotek?

Rozdawanie ulotek przechodniom

Zdecydowanie najbardziej popularną obecnie formą kolportażu materiałów promocyjnych będzie rozdawanie ulotek przez hostessy, które zostały zatrudnione specjalnie do tego celu. Kobiety rozdają bowiem materiały przechodniom mijanym na ulicach miast. Ponadto obecnie coraz częściej można dostrzec uśmiechnięte i młode dziewczyny, które są ubrane w stroje, które nawiązują do marki firmy czy fundacji. Kobiety można spotkać podczas różnego rodzaju eventów czy w większych centrach handlowych. Hostessy wynajmowane są także do rozdawania ulotek na wydarzeniach kulturalnych lub imprezach lokalnych.

Oczywiście nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ właśnie takie działania pozwalają na dotarcie w stosunkowo krótkim czasie do bardzo dużej liczby potencjalnych klientów. Koniecznie trzeba zaznaczyć, że obecnie hostessy są właściwie przeszkolone i mają świadomość, w jaki sposób należy się zachować i co dokładnie mówić. Kobiety nie wręczają już tylko i wyłącznie ulotek przypadkowo napotkanym osobom, nawiązują również w odpowiedni sposób kontakt wzrokowy, a także rozmowę w przypadku zainteresowania.

Najważniejsza jest zatem właściwa interakcja z przechodniem. Bez niej nie ma możliwości zachęcić potencjalnego odbiorcy, by ten przeczytał ulotkę, co może doprowadzić do skorzystania z usługi czy zakupu reklamowanych produktów.

Bezadresowy kolportaż ulotek

Nie wszystkie przedsiębiorstwa czy instytucje decydujące się na kolportaż ulotek mają świadomość, że świetnym rozwiązaniem na dystrybucję może być wrzucanie materiałów reklamowych do skrzynek pocztowych domów na wyznaczonym obszarze. Warto również wiedzieć, że coraz częściej stosowanym rozwiązaniem jest pukanie do drzwi w celu odpowiedniego zaprezentowania oferty.