Likwidacja firmy – co zrobić z wyposażeniem biura?

Przedsiębiorcy, którzy decydują się na likwidację działalności gospodarczej bądź zmieniają siedzibę firmy, często zastanawiają się, co zrobić z pozostałym wyposażeniem biura oraz sprzętem. Teoretycznie można owe składniki majątku sprzedać bądź użytkować we własnym zakresie, jednak coraz więcej firm decyduje się na zatrudnienie profesjonalnej firmy, która zajmuje się przewozem i utylizacją mebli czy też sprzętu biurowego.

Jak wygląda współpraca?

Na początku warto uświadomić sobie, że znaczna część wyposażenia biurowego nie nadaje się do użytku domowego, chociażby ze względu na duże gabaryty. Z tego też powodu większość przedsiębiorców decyduje się na odsprzedaż niektórych elementów majątku bądź ich całkowitą utylizację. Samodzielny przewóz mebli, drukarek, czy komputerów jest bardzo problematyczny – niewielu z nas dysponuje samochodem o odpowiedniej wielkości i pojemności. Co więcej, zajmuje on bardzo wiele cennego czasu, którego zazwyczaj nie mają przedsiębiorcy zmieniający siedzibę bądź likwidujący działalność gospodarczą. Dobrym rozwiązaniem jest więc zatrudnienie firmy, która zawodowo zajmuje się przewozem lub też utylizacją tych składników majątku, które już nie będą nam potrzebne bądź których nie uda nam się odsprzedać. Współpraca nawiązywana jest na bardzo elastycznych warunkach – najczęściej właściciele przedsiębiorstwa umawiają się na konkretny dzień, w którym ma zostać dokonany odbiór mebli i sprzętów. Pracownicy firmy przewozowej bardzo często zajmują się również zniesieniem mebli oraz ich rozbiórką. Wszystko zależy od indywidualnych potrzeb właścicieli likwidowanych biur oraz zakresu usług, jakie oferuje konkretna firma przewozowa.

Co zrobić z niepotrzebnymi meblami i sprzętem?

Jeśli zdecydujemy się meble lub sprzęt odsprzedać innej osobie lub innemu przedsiębiorcy, to pracownicy firmy transportowej zawiozą je do wskazanego przez nas miejsca. Wcześniej jednak zabezpieczą odpowiednio urządzenia, tak aby podczas transportu nie uległy one zniszczeniu. Czasami jednak dalsza odsprzedaż jest nieopłacalna bądź też trudno nam znaleźć klienta, który odkupi od nas meble lub urządzenia. Nawet, jeśli zmieniamy jedynie siedzibę, a nie likwidujemy całkowicie działalności, to stare meble mogą po prostu nie pasować do nowocześnie urządzanych wnętrz. Firma transportowa może w tym przypadku zająć się nie tylko ich odbiorem i przewozem, ale również utylizacją. Dzięki temu pozbywamy się ogromnego problemu, jakim jest wywóz śmieci wielkogabarytowych. Warto zauważyć, że cena usługi ustalana jest zawsze indywidualnie, zgodnie z zakresem prac, jakie ma wykonać firma przewozowa. Większość tego typu przedsiębiorstw działa na terenie całego województwa, a nie tylko jednego miasta czy gminy.

Więcej o firmach świadczących usługi związane z likwidacją firm lub biur znajdziesz na stronie www.