Każdy właściciel firmy zadaje sobie nie raz pytanie: jak zaprojektować baner reklamowy do druku? Odpowiedź na to pytanie nie jest taka prosta jakby się mogło wydawać. Oczywiście istnieje kilka badań i statystyk, jednak jednoznacznej odpowiedzi nie ma. Do najbardziej popularnych skutecznych sposobów według statystyk zaliczają się banery reklamowe dwustronne. Są one w większości przypadków bardzo skuteczne i najbardziej opłacalne w stosunku do innych sposobów reklamy. Oczywiście trzeba pamiętać, że jeżeli banner ma być odpowiednio zaprojektowany to trzeba zwrócić uwagę na kilka bardzo ważnych kwestii.
Dobra grafika
Banner przede wszystkim musi posiadać jasną i czytelną grafikę. Należy stawiać na wysoką jakość oraz taki projekt, aby dawał on jasny i czytelny sygnał dla osób oglądających. Zwykle obraz mówi o wiele więcej niż 1000 słów w związku z tym czym grafika powinna bardzo dokładnie opisywać działalność firmy. Warto zadbać o porządek na druku, jego uporządkowanie oraz brak ziarnistości wydruku. Wszystko musi być profesjonalne oraz odpowiednio przygotowane. To jest podstawa każdego banneru.
Odpowiednie kolory
W zależności od kraju różne kolory mogą mieć różne znaczenie. W przypadku koloru czerwonego będzie to na przykład: Polska – komunizm, Japonia i Korea – śmierć, Chiny – sukces. Oczywiście bardzo dużo zależy także od kontekstu, jednak grafik powinien także wziąć pod uwagę znaczenie kolorów projektując baner. Warto w miarę możliwości wybierać kolory marki, w większości przypadków doskonale sprawdzają się jaskrawe kolory, które przyciągną uwagę, jednak nie należy z nimi przesadzać. W końcu baner nie może za bardzo bić po oczach.
Czcionka
Na każdym bannerze reklamowym musi znaleźć się tekst. Jednak trzeba pamiętać, że powinien być on czytelny oraz prosty do przeczytania. Niektórzy graficy lubują się w czcionkach wyglądających jak pismo odręczne, jednak takie czcionki nie zawsze są czytelne i w niektórych przypadkach odrzucają potencjalnego zainteresowanego. Jeśli chodzi o kolory czcionek to na jasnym tle powinny być one ciemne, natomiast na ciemnym jasne. Tak, aby ułatwiało to czytanie.
Przekaz
Oczywiście nie można zapominać, że przekaz reklamy powinien być jasny i czytelny. Warto dokładnie śledzić rynek, na którym chce się reklamować, aby łatwiej było wpasować się w oczekiwania potencjalnego grona odbiorców reklamy. Jeśli jest możliwość to warto zdecydować się na badanie rynku i sprawdzić czego potencjalni klienci mogą oczekiwać. Jeśli zrozumie się odpowiednią grupę demograficzną, która może być klientami firmy to łatwiej przygotować odpowiedni banner reklamowy.
Dzięki zastosowaniu wszystkich tych porad dotarcie do potencjalnego klienta będzie o wiele łatwiejsze a zaprojektowany według tych wytycznych banner na pewno osiągnie możliwie najwyższej jakości skuteczność. Zawsze warto starać się projektować banner spełniający możliwie jak najwięcej wytycznych. Zastosowanie się do wszystkich z tych porad pozwala na dotarcie do możliwie największej grupy potencjalnych klientów, którzy będą zainteresowani usługami firmy.