Biuletyn informacyjny – magazyn firmowy, wykonany na odpowiednim poziomie pomoże zachęcić klientów, którym w prosty sposób można zaprezentować ofertę firmy czy potencjalnych partnerów biznesowych – poprzez sprecyzowanie celów strategicznych firmy. Wydawany z jednostajną częstotliwością pomoże wypracować markę firmy wśród konkurentów i klientów. Wreszcie, pomoże rozpowszechnić firmę, jeżeli zdecydujemy się na jego kolportaż.
Za ceną idzie jakość, więc niech nie przerazi nas cena, jaką będziemy musieli zapłacić agencji wydawniczej. Jeśli chcemy dokonać odpowiedniego wyboru, musimy zaznajomić się z procesem wydawniczym. Bynajmniej w podstawowym stopniu.
Nawiązanie współpracy
Wybierz firmę w której pracują eksperci w swoich dziedzinach. Będą oni odpowiedzialni kolejno za redakcje tekstów, tzn. wniesienie do nich poprawek dot. wyglądu tekstu i jego rozmieszczenia na stronie, rzadziej do treści – jeśli uznają, że nie sprawdzi się ona dla czytelników.
Pomogą Ci także wybrać grupę docelową oraz cele biuletynu, a co za tym idzie, dobrać odpowiednią szatę graficzną, ustalić stałe rubryki i kolumny. Wysoka jakość zdjęć nasyci oko czytelnika i przykuje jego uwagę. Normalnym odruchem test w ludziach to, że w pierwszej kolejności spoglądają na obrazki i często to od nich zależy czy przeczytają dany tekst.
Dobrze opracowany plan wydawniczy, a później – sumienne przestrzeganie go, to kluczowy element sukcesu. Wybierz członków zespołu, którzy wezmą udział w jego tworzeniu. Zachęcaj także wszystkich pracowników do dzielenia się swoimi spostrzeżeniami i uwzględniaj je w pracach, projektowaniu.
Zadania redaktora
Wszystko zaczyna się od makiety, czyli propozycji wyglądu publikacji. To etap wyboru choćby formatu (np. A4) oraz zaprojektowanie wyglądu stron. W żargonie redaktorskim spotkamy się także z pojęciem łamania tekstu – tzn dzieleniu go na kolumny i adekwatnemu rozmieszczaniu na stronie, najczęściej w kolumnach co ułatwia czytanie, gdyż tekst nie wydaje się długi, męczący. Skład obejmuje działania “upiększające” – od doboru czcionki, interlinii, marginesy po dobór żywej paginy czy opracowanie wyglądu tabel.
Dobrze przygotowany biuletyn będzie rzeczywistym źródłem informacji. W zależności od grupy docelowej, powinien skupiać się na wybranych aspektach funkcjonowania i życia firmy. Jeśli pragniemy pozyskać dzięki niemu partnerów biznesowych, należałoby opisać dotychczasowe osiągnięcia firmy i przyszłościowy plan strategiczny podczas gdy klienci zadowolą się ofertą przedstawioną w ciekawy, przystępny sposób opasaną sporą ilością zdjęć. Warto poprosić czytelników o feedback na temat danego wydania i dostosowywać kolejne do ich oczekiwań.
Przykład dobrze złożone go biuletynu informacyjnego możecie zobaczyć w portfolio Studia Grafpa – https://www.grafpa.pl/portfolio/sklad-biuletynu-informacyjnego/