Jak pisać wartościowe teksty SEO? Poradnik Copywritera

W dobie przesycenia sieci contentem nie wystarczy napisać tekstu, w którym umieścimy kilka słów kluczowych. Jeżeli chcesz dać się zauważyć, proces pisania wartościowego tekstu SEO jest o wiele bardziej skomplikowany.

Niemniej jednak gra jest warta świeczki, bowiem wypozycjonowanie strony w SERP-ie wyszukiwarki znacząco poprawi ruch i usprawni jeden z najistotniejszych i najbardziej wartościowych kanałów komunikacji – kanał organiczny.

Poniżej w żołnierskich słowach przedstawię Ci, jak być dobrym copywriterem i pisać wartościowe teksty SEO.

Najpierw pomysł, później frazy kluczowe

Najważniejszy jest pomysł, to z niego rodzą się świetne, wysoko pozycjonujące teksty. Pomyśl o tym, co chcesz napisać, jaki wątek poruszyć i jak napisać tekst, by pozostał on unikalny oraz niósł wartość dla odbiorcy. Dokładnie tak, tekst powinien nieść możliwie jak największą wartość merytoryczną. Czasy niskie jakości precli (presell page) mijają bezpowrotnie.

Jeśli masz już pomysł na tekst, wówczas możesz rozpocząć poszukiwanie adekwatnych fraz kluczowych. 2 – 3 frazy w zupełności wystarczą. Pamiętaj, by używać synonimów i słów kluczowych w odmienionej formie. Pozwoli Ci to zachować większą naturalność treści. Staraj się celować we frazy z długiego ogona (ang. long tail). Są one mniej konkurencyjne i pozwolą Ci lepiej wypozycjonować się na bardziej precyzyjne wyszukiwania.

Chwytliwe nagłówki to połowa sukcesu

W sieci mało kto czyta artykuły od deski do deski. O wiele częściej skanujemy wzrokiem, a dość powszechną praktyką jest ograniczanie się wyłącznie do nagłówków i śródtytułów. Dopiero gdy one nas zaciekawią, zaczynamy zgłębiać akapity.

W nagłówku i śródtytułach staraj się umieszczać frazy kluczowe, jednocześnie tworząc atrakcyjne i skupiające uwagę nagłówki. Postaraj się oddziaływać na emocje czytelnika i zastanów się, co chciałby przeczytać. Spraw, by tytuł niósł jasny i klarowny komunikat.

Dziel treść na wiele akapitów i śródtytułów

W tekstach SEO do sieci jeden akapit powinien oddzielać jedną myśl. Warto wykonywać akapity co 2 – 3 zdania – znacząco poprawia to czytelność tekstu i ułatwia jego skanowanie. Podobna zasada tyczy się śródtytułów – im jest ich więcej, tym tekst lepiej się skanuje, a Ty uzyskujesz więcej miejsca do umieszczania fraz kluczowych w nagłówkach.

Długi tekst dobrze pozycjonuje, ale mało kto go przeczyta

Teoretycznie im więcej SEO treści wyprodukujesz, tym lepiej. Pamiętaj jednak, że zbyt rozbudowana treść prędzej zniechęci, niż zaciekawi. Jeśli tworzysz już długi tekst SEO, pamiętaj o dużej liczbie śródtytułów oraz o spisie treści, który ułatwi nawigację po tekście. Niech długość tekstu Cię nie ogranicza, pisz tak do wyczerpania tematu.

Przeczytaj tekst przed publikacją

Jeżeli chcesz poprawić jakość tekstu SEO, daj mu nieco poleżeć. Odczekaj godzinę lub dłużej i ponownie go przeczytaj. Gwarantuję Ci, że wyłapiesz bardzo dużo błędów, których wcześniej nie zarejestrowałeś. Jest to najlepszy sposób na poprawienie jakości tekstu, a Google i użytkownicy zdecydowanie to docenią.

Chcesz dowiedzieć się więcej o SEO copywritingu lub szukasz skutecznego SEO Copywritera? Odwiedź Kuźnię Treści!